Kağıttan çiçekler yapalım hiç solmasınlar :)

 Organizasyonların en gerekli ve en göz dolduran süsleri 'martha stewart kağıt çiçekleri'..Yapımı kolay olmasına rağmen, zaman alıyor. Ama zamanım var hem ben kendi süsümü kendim yaparım diyenler için aşağıda nasıl yapıldığını detaylı olarak görebilirsiniz.


 Bu kağıt çiçekleri çeşitli malzemlerden yapabilirsiniz ancak asıl makbulü 'pelür kağıdı' dır. Pelür kağıdını daha önce görmüşsünüzdür muhakkak ; bazı mağazalarda kıyafetleri hediye paketine koymadan önce çok ince bir kağıtla sararlar, çok farklı renkleri vardır işte pelür kağıdı odur. Eminönünde birçok farklı rengini bulabilirsiniz; tane ile değil gram ile satılır çünkü o kadar ince bir kağıt ki tane tane satılması mümkün değil. Beyaz renklilerinin yapımında yağlı kağıt da kullanabilirsiniz aynı etkiyi veriyor.
Öncelikle yapmak istediğiniz boyuta göre pelür kağıtlarını hazırlamanız gerekiyor. Bir tam pelür kağıdını yarıya böldüğünüzde çıkacak çiçekler büyük boy; yarımın yarısı yani çeyrek ile yapacaklarınız küçük boy olacaktır.
Pelür kağıtlarını hassas yapıları gereği tek tek ayırmaya gerek yoktur; birbirinden ayırmadan 8 tane kağıdı sayıp kesme işlemini hepsi bir aradayken yapabilirsiniz. İdeal olan 7 kat olarak yapımdır ;7 adet kağıdı ne aşın nede daha azını kullanın. Kağıtları hazırladıktan sonra ilk resimdeki gibi tıpkı yelpaze yapıyormuşçasına sonuna kadar katlayın.Daha sonra tam ortasından bir tel ile açılmayacak şekilde ama çok da sıkmadan bağlayın. Bu tele daha sonra istediğiniz uzunluk ve renkte ip bağlayabilirsiniz. Misina kullanırsanız çiçekler sanki havada duruyormuş görüntüsü verecektir. Tel ile bağladıktan sonra her iki ucu ya sivri yada yuvarlak olarak makas ile kesin böylece kesiminize göre çiçeğin yaprakları şekillenecektir.
Önce bir yarısındaki daha sonra diğer yarısındaki yaprakları teker teker açın. 
Ancak kağıtları açarken çok dikkatli olmak gerekmektedir çünkü pelür kağıdı çok ince olduğu için çabuk yırtılabilir.Ancak olur da yırtılan kısımlar olursa  sakın bu olmadı diye bir kenara atmayın küçük yırtıklar tüm katlar açıldığında göze batmayacaktır.
Önce ilk yarıyı özenle açmanız gerekiyor, biraz zaman alabilir ama sıkılmak ve pes etmek yok :) Daha sonra da diğer yarısını açacağız ve çiçeğimiz hazır olacak.

Ben sizi yaparken görsem daha iyi anlardım diyenler videolu anlatımıma buradan ulaşabilirler :)     

















Ne kadar da mutluyum :) Beyaz olanı yağlı kağıttan yaptım çünkü beyaz pelür kağıdı bulamamıştım hiçbir yerde. Sarı olan ise pelür kağıdından yapıldı. Evin içi tıpkı bir atölye gibi Işıl ve Ali'nin kır düğünü hazırlarını yapıyoruz.


Beyaz olan tam boy pelür kağıdının yarısından sarı olan ise çeyreğinden yapıldı. Bence süslemelerde her iki boydan da hazırlamak gerekiyor çok daha hoş duruyor böyle olunca.
Ceren'in Kınasında tüm bahçeyi rengarenk çiçekler ile süsledim.

Işıl ve Ali'nin kır düğününde kağıttan çiçekleri bol bol kullandım.
Bunların iplerinde özellikle misina kullanmadım, bazen iplerinin de renkli olması ayrı bir hava katıyor. Bunları da Derya'nın Babyshower partisi için hazırladım.
Ben aynı metodu kullanarak bu çiçekleri penye kumaştan ve tülden de yaptım çok güzel oluyor hem daha sonra saklayıp kullanma şansı da bulabilirsiniz.


14 yorum:

Adsız dedi ki...

Yaptım ve harika oldu teşekkürler fikir için

Zlş Krt dedi ki...

merhaba sizi takipteyim süperrrr süperr blog
bende bekliyorm
kelebekkizim.blogspot.com

emelmabel dedi ki...

yapmak için sabırsızlanıyorum sanırım :)

Dicle Göktuna dedi ki...

Benim nerden aklımda kaldıysa pelür kağıdı yerine grapon kağıdı almışım kemeraltından [üstelik bulmak için de fellik fellik dolanmıştım :( ] acaba grapon kağıdından da olur mu bu çiçekler??

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

Dicle merhaba, yani tabiki pek istediğin gibi olmayabilir ben hiç denemedim dürüst olmak gerekirse..ama madem o kadar uğraştın aldın ben senin yerinde olsan denerim belki daha değişik olur ama güzel olabilir yine de..

Cihan'in Bahcesi dedi ki...

yolum bu gece uzaklardan sana dustu:)))))
bende bu aralar merak saldim bu guzel seylere
gezinip durucam...
bahcemden sevgiler sana ve o guzel ciceklerine

Ayşenur Tunç dedi ki...

Kızımın odasını süslemek için iyi bir fikir olabilir sanırım :) emeğinize ellerinize sağlık ...

Origami Tutkunu dedi ki...

Bu çiçekler nedense beni çocukluğuma götürdü. Bu kağıtlardan kedi merdiveni falan yapardık okulda. Hey gidi günler :)

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Sormak istediğim bir şey var. Bahsettiğiniz pelur kağıdının boyutu nedir? a4 boyutunda olsa çiçek çok mu küçük olur?
Sevgiler, iyi çalışmalar

Zeynep Girgin dedi ki...

Merhaba, pelur kagidi A4 kagidindan daha buyuk ancak bu boyuttaki bir kagit ile de cicek yapabilirsiniz.Sadece daha kucuk olacaktir.

Gamze Güzey dedi ki...

Blogu instagram sayesinde gördüm. Bi İzmirli olarak nasıl gurur duydum sizinle anlatamam. Harikasınızz. Birçok şeyi yapabilirim diye düşünüyorum veee Pazartesi soluğu Kemeraltı'nda alıyorummm=)
Sevgiler

Zeynep Girgin dedi ki...

Gamze beğendiğine çok sevindim ve Kemeraltı'nda iyi eğlenceler, eminönü kadar büyük olmasa da oranın da tadı bambaşkadır.

meliis dedi ki...

mrb,öncelikle emeğinize ellerinize sağlık.birkaç sorum olacak???vakit ayırıp cvplarsanız çok mutlu olacağım.pelur kağıdında büyük çiçek yapmak için hangi boy ve ölçülerde almamız gerekli.büyük boy bir çiçek ortalama futbol topu büyüklüğünde mi oluyor.pelurda a4 ten yapılan çiçekler ortalama portakal büyüklüğünde mi???ayrıca bu çiçekleri saklamak istersek saklanabiliyor mu,??tüllerden yaparsak şayet iran tülümü kullanmalıyız.ölçüsü ne olmalı?cevaplarınızı merakla bekliyorum...

Kadriye Dönmez dedi ki...

Merhaba,
Ben de kizimin dogum gunu pelurdan cicek yapacaigm ama bu renk sari bulamadim. Nereden aldiniz acaba, yaridmci olabilirseniz cok sevinirim.

Tesekkurler