Yağız'ın Arabalar (Cars) Konseptli Doğum Günü Partisi

Anne olmak başka bir şeydir, anne olunca anlarsın derler ya işte teyze olmakta bambaşka bir şeymiş ben olunca anladım. Çocukları severdim ama bu sevgi bambaşka bir şeymiş Yağız hayatıma girince bunu anladım. Minik kuzu hayatımıza girmekle kalmadı 4.yaşına da girdi..Doğum gününü tutkusu olan arabalar konsepti ile kutladık. 'Cars' çizgi filmini daha bu sene keşfetti ama onun araba tutkusu çok eskiye dayanıyor. Haliyle keyfi pek yerindeydi. 
Konsept siyah-kırmızı-beyaz ağırlıklı olunca Yağız'ın kostümü de beyaz gömlek ve kırmızı kravattı :) Hatta kravatı takınca 'teyze bak ben işe gidicem' dedi. Garibim daha 4 yaşında kravatın işe gidilirken takıldığını öğrenmiş, kurumsal köle olma yolunda ilk nifak tohumları atılmış çocuğun beynine :)

Pek havalı davetiyemiz, çocuk doğum gününden çok VIP bir davete çağırır gibi oldu biliyorum - ama sevdim bu gizemli havayı :)
Reklamı sevmesem de illaki senin eserin önünde bir resmini çekelim dediler ee kıramadım bende :p Doğum günü partisi benim evimde oldu. Ablama ben evde yapıp her yeri istediğim gibi süsleyeceğim dedim o da sağolsun kırmadı beni.
Normalde aksesuarlarımın ve kitaplarımın olduğu beyaz raflı kütüphanemi tamamiyle boşaltıp konsepte uygun süsledim.
Rafta çocuklara verilmek üzere hazırlanmış elma şekerleri, 'cars' baskılı sütler (marketlerde satılıyormuş arayınca bulunuyor) , sürpriz yumurtalar (bununda araba konseptli olanı varmış, içinden çıkan sürpriz oyuncakların hepsi araba oluyor - bu da marketlerde var) , muffin standı ,çocuklar için hazırlanmış parti paketleri ve yine çocuklara takılacak olan üzerlerinde arabalar figürleri olan yaka kartları vardı.
Duvarları ise trafik işaretleri ile süsledim.
Parti hazırlıkları boyunca en iyi dostum siyah elektrik bantı oldu. En son kendimi bantlamadığım kalmıştı hoş bir ara düşünmedim değil, konsepte uymak adına yapabilirdim :) Siyah elektrik bantlarını raflara yapıştırarak minik bir yarış pisti oluşturdum. Üzerlerindeki beyaz çizgileri ile tipeks/daksil ile yaptım. İnce kesilmiş beyaz elektrik bantı ile de yapılabilirdi ama bu kadar uğraşmak istemedim.
Elimde daha önceki organizasyonlardan kalan beyaz balonlar vardı, bunları şişirdikten sonra konsepte nasıl uydurabiliriz derken yine kankam 'siyah elektrik bantı' imdadıma yetişti. Kare kare kestiğim bantları balonun üzerine çapraz çapraz yapıştırarak yarış bayrağı formatlı balonlarımız oldu. Çok ama çok güzeldiler gerçekten.
Minik keklere saplanmış yarış bayrakları çocuklar tarafından çok tutuldu ama sanırım hepsinin amacı bayrakları almaktı :) Sırf bu yüzden kek yemek zorunda kaldılar garipler..
Minik keklere sapladığım yarış bayrakları için öncelikle kürdanları siyah oje ile boyayıp bir gün kurumaya bıraktım. Bayrağın alt kısmı siyah olunca çok daha güzel duracaklarını biliyordum nitekim de öyle oldu :)
Sizlerle paylaşacağım yarış bayrağı kalıbının çıktısını alarak ortadan ikiye katlayabilir ve kürdanın beyaz boyanmayan kısmını buraya koyup tutkal ile bayrağın iki tarafını birbirine yapıştırabilirsiniz.
Partiye katılan çocuklara genelde konsepte uygun naylon poşetler ya da kağıt kutular içerisinde minik hediyeler verilir, doğum gününe katıldıkları için minik bir teşekkür. Ama ben arabalar konseptli bir parti paketi bulamadım, yine gece gece ne yapacağım diye düşünürken gözümün önündeki keçeler imdadıma yetişti. Keçeden neden olmasın diye düşündüm cidden aklıma sağlık süper oldular :) Erkekler için siyah, kızlar içinse sarı kurdele kullandım böylece içlerindeki kolaylıkla ayırt edebildik.
Çocuk sayısına göre keçeleri aynı boyutlarda kestim, valla ölçü veremeyeceğim çünkü gayet gelişi güzel kestim, göz kararı yapmak istediğiniz boyuta göre kendiniz belirleyebilirsiniz ölçüleri. İkiye katlayıp dikeceğinizi düşünüp ona göre ölçü alın.
Kese formatına getirmek için bir tarafını açık bırakmak kaydı ile L şeklinde bir dikim yaptım. Diktikten sonra ters yüz yapıp dikişli tarafı görünmemesi için içe aldım.
Kurdeleleri geçirebilmek için ön ve arka yüzde aynı denk gelen yerlere uzunlamasına delikler açtım. .Eşit aralıklar ile 4 delik açmak yeterli olacaktır,arka yüz ile beraber 8 delik açmış olacaksınız. Hayatım boyunca matematiği sevmedim ilerde lazım olur demişlerdi valla 4, 8 derken cidden kendimi matematiğe hakim hissettim şu an :) Gerçekten lazım oluyormuş inşallah bir gün fonksiyonları da kullanmak nasip olur :D
Ben delikleri bıçak ile açtım aman dikkat edin, parmağımın biri kesildi o yüzden sakin sakin yapın acele etmeyin. Konsept 'cars' olunca çizgi filmin baş kahramanı Yağız'ın tabiri ile 'şimşek araba' nın gözlerini kesenin üzerine yaptım. Bunun için beyaz,mavi ve siyah keçe kullandım. Birbirlerine ve sonunda keçeye silikon tabancası yardımı ile yapıştırdım.
Kırmızı deyince aklıma hemen elma şekerli geldi, kullandığım yarış bayrağı formatlı kurdeleler ile çok güzel oldular. Ablam çocuklar bu şekerleri yiyip koltuklara yapıştırırlarsa konsepti görücem ben dedi ama ev benim evim olunca ee bende çok rahat olunca, korktuğumuz başımıza gelmedi :)
Elma şekeleri için 'biyeli kurdele' kullandım, saten kurdelelerden farkı çok daha yumuşak ve kumaşımsı bir havası olması ayrıca fiyatları çok daha ucuz. Bu tarz şeylerde biyeli kurdele ile çalışmak çok daha kolay olacaktır.
Bunlar sürpriz yumurtalarımız, arabalar konseptli oldukları için içlerinden araba oyuncakları çıktı.
Minik kuzunun resmi de rafta yerini aldı :)
Yemek masamın altındaki halıyı kaldırarak yerine yarış pisti kurdum , yapımını anlatacağım :)

Masa örtümüz siyahtı, bardak,tabak ve peçeteler kırmızı olunca masanın siyah olmasını tercih ettim böylece üzerindeki malzemeleri daha çok gösterecekti. Siyah masa örtüm zaten vardı, üzerindeki yarış bayrağı desenli runnerı da ben diktim. Kadıköyden yarış bayrağı dikerim diye kumaş almıştım zaten, bir kısmını da runner için kullandım.

'Yağız 4 Yaşında' yazısı ve üzerindeki kırmızı bayraklar kağıttan yapıldı. Ben şekillerini hazırladım ablamda ozalitçide kartonumsu bir kağıda çıktılarını aldırmış. Tabi ki kesmesi yine benim dertli ellerime kaldı :) Öndeki kareli bayrakları ise ben diktim.
Hmm evet sanırım 5 taneydi...Evet evet totalde 5 tane siyah elektrik bandı katlettim..Masanın üzerindeki lambada banttan nasiplenenler arasındaydı :)
Kağıt bayrakların kesilmiş bir örneği
Arkalarında ip geçirmek istediğim yerleri işaretleyerek delgeç ile buraları deliyorum. Delgecin kağıtları tutan kapağını çıkarırsanız işaretlediğiniz yerleri net olarak görebilme ve doğru yeri delebilme şansınız olur. Etraf biraz kağıt olur ama çok büyük bir dert değil.
Kesilen ve delikleri açılmış tüm bayrakları yazım sırasına göre yere serdikten sonra asabilmek için deliklerden sicim geçirdim. 
Yazı rengine uygun olarak sicimi kırmızı olarak aldım.
Bu bayrakları ise diktim
Önce kumaş aldım tabi ki :) Kadıköyde ki kumaşçılarda vardı eminim Eminönünde de vardır.
Benim tertip nizamla işim pek yok itiraf etmek gerekirse nasıl ki aşçılar göz kararı yemek yaparsa benim kesip biçmem de göz kararı oluyor. İşin üstadıyım diye mi hayır tabi ki ama çok sıkılıyorum cetveller mezurelerle uğraşacak ne zaman var ne sabır. Bu sebeple bayrağın boyutunu göz kararı yaptım :) Boyutları aynı olmayanların sebebi ise kumaşın yetmemesi :) Yettiği yere kadar deyip bazılarını daha küçük yaptım.
Bayrakları birbirine dikmek için biyeli kurdele kullandım çok pratik oldu. Biyeli kurdele de zaten bir orta ayırım var bayrağı tam buraya denk getirerek temiz bir çalışma yapmış oldum. Biyeli kurdele bayrağı sandviç gibi içine almış oldu.
Elektrik bandı alınacak belki ama tırtıklı makas ile olan ilişkim çok daha eskilere dayanır :) Bayrakların etrafını tırtıklı makas ile kestim bu kumaşın ip ip atmasını engellediği gibi görüntü de daha şirin oluyor.
Titiz çalışmayı pek sevmesem de bazen bundan kaçış mümkün olamıyor, bayrakları kurdelenin içine muntazam bir şekilde iğneleyip ondan sonra diktim.
Biyenin içine denk gelemeyecek olan üçgenin iki yanını diktim, üst kısmı zaten kurdeleye dikileceği için orayı ayrıca dikmeye gerek yok.  Valla üçgenin iki yanı falan derken yine matematik geldi aklıma, iç açılarının toplamının 180 derece oluğunu bilmesem belki bu bayrağı dikemeyecektim!
Ölçtük - kestik ve biçiyoruz :
Koridorun girişinde ve yemek masasının altında yarış pisti vardı, amaç hem konsepti tamamlamak hemde çocukların oynayabileceği bir alan yaratmaktı. Pisti nasıl yaparım diye kara kara düşünürken Nezih bilmemne markasının kaplama naylonu var dedi onu al, gittim sordum metrekaresi 18 lira..ay bu ne dedim ya günün sonunda çöpe gidecek bir süs için bu kadar para verilir mi ! Gerçekten manyak olduğum düşünülecek ama çöpe gidecek derken aklıma çöp torbası geldi - bildiğin çağrışım yaptı..Olur mu acaba diye düşünürken daha iyisi olamazmış bunu gördüm.
Siyah battal boy çöp torbasını alıp kesmeden ve biçmeden sadece rulosundan parça parça çıkarıp desensiz simsiyah olan tarafını yere serdiğinizde alın size yarış pişti. Bu kadar muntazamını ve zahmetsizini yapmak başka türlü mümkün olamazdı bence..
Çocukların en çok zaman geçirdiği yer koridor oldu, ellerine birde minik arabalar verirseniz değmeyin keyiflerine, onlardan mutlusu olmayacaktır.
Üzerindeki ve kenarındaki beyaz şeritleri ise beyaz bant ile yaptım. Ancak naylon bir bant değildi, kağıdımsı bir yapısı vardı bu yüzden yerden çıkarması da çok kolay oldu, yerde yapışkan bırakmadı muhakkak böyle bir bant kullanın.


Ayrıca doğum gününe katılan her çocuğa yaka kartları yaptım. Çok sevdiler günün sonunda herkesin yakasında ikişer tane vardı :)

Yine çıktıları ozalitçide alınan (herhangi bir kırtasiyede de aldırabilirsiniz) yaka kartlarını sert ve sağlam durmaları için oluklu mukavvanın üzerine tutkal ile yapıştırdım.

Yağız doğum günü çocuğu olduğu için onunkine kurdele takıp biraz daha özel yaptım. Kurdele takacaksanız kurdeleyi iki adet yuvarlak oluklu mukavva arasına tutkal ile yapıştırabilirsiniz. Mukavvanın bir yüzüne ise çıktısı alınan kart örneğini yapıştırın.

Silikon tabancası ile yakalıkların arkasına manifaturacıdan aldığım çengelli iğneleri yapıştırdım. Silikon tabancası ile yapışabilmesi için aldığınız iğnelerin resimdeki gibi yassı olmalarına dikkat edin.
Yağız ve babası bir örnek giyindiler, çok tatlı olmuşlardı :)
Sevgi yumağı Yılmazbilek ailesi :)
Ben ve küçük prens :)
Damalı zemin üzerine şimşek arabalı muhteşem doğum günü pastası..
Çocukların araba sevgisi midir, kırmızı aşkı mıdır nedir bilemedim hepsinin o minik eli pastanın üzerindeydi :) Fotoğraflar çekilene kadar el değmemiş yeri kalmadı pastanın 
Hooop bir el daha :)
Çocukların ilgisini en çok çeken şeylerden biri sanırım yüz boyama..Bende bu yüzden bir oyuncakçıdan aldığım yüz boyası ile çok biliyormuşum gibi birde yüz boyama seansı yaptım :) Bir gün önce youtube'dan çalışmıştım ama minik suratları boyamak çok daha zormuş :) Yağız kedi oldu, spiderman, cindirella, kelebek ve köpek vardı :D 
Yüz boyama seansı ile de günü bitirdik...
İyi ki doğdun ve bizim hayatımıza renk kattın minik kuzu...
Seni çok seviyoruz...


















43 yorum:

anarşi dedi ki...

Okurken yoruldum.

zeynep kız dedi ki...

Bende yaparken yoruldum :)

Yemekbahane dedi ki...

Süpersin sen Zeynep.. ne diyim, yakinen takip ettim hazırlıkların hepsini..O siyah bant almaya her gidişin beni daha da bir meraka sevk etmedi değil. Sonuç ise büyüleyici.

ocean dedi ki...

Erinin dogumgunu icin dusunmeye baslayalim, harika olmus hersey ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

herşey harika olmuş gerçekten oğlumun doğumgününde napıcam derken senin harika fikirlerin yetişti ellerine sağlık hepsini aynen uygulayacağım... =) ama yağız 4 yaşında yazılarını nasıl yaptığını anlayamadım...

Adsız dedi ki...

herşey harika olmuş ellerine sağlık oğlumun doğumgününde aynen uygulıycam hepsini=) yanlız yağız dört yaşında yazısını nasıl hazırladığını anlayamadım...

Adsız dedi ki...

birde yağızın davetiyesi onu nasıl yaptınız???

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

beğendiğinize sevindim :) yağız 4 yaşında yazısı için bayrak kalıbını zaten paylaştım yazının devamında..içinde yuvarlağı boş o kısma harf yerleştirip yazıyı hazırlayabilirsiniz.yazıyı yerleştirmek için powerpoint kullanabilirsiniz.

MetalciL dedi ki...

Ayakta alkışlıyorum. Elinize, fikrinize sağlık..

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

teşekkür ederim :) beğendiğinize sevindim

Adsız dedi ki...

Tebrikler gerçekten bayıldım ellerinize sağlık... Ocağın 28 inde de kızımın doğum günü var bir sorum olacak şu hazır kalıpları nereden bulabilirim cupcake kağıdı kanepe kürdanları falan

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

cupcake kağıtları , cupcake standı gibi malzemeleri ben eminönünden aldım orada birçok renk ve desende bulma şansınız var. Kürdanlar ise marketlrde satılıyor benim kürdanlarımı ben kendim hazırladığım için bu şekilde hazırını bulmanız malesef pek mümkün olmaz.

Adsız dedi ki...

Peki teşekkürler...

dilek dedi ki...

oğlum doğum gününü cars konseptli istiyor ve bende cars şablonları arıyordum bunlar süper oldu gerçekten bizim için çok çok tşkler ellerinize sağlık herşey çok güzel olmuş

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

rica ederim çok sevindim işe yaradığına..oğlunuzun çok seveceğine de eminim..sevgiler,zeynep

güzellikler dünyası dedi ki...

süper olmuş,muhteşem ,tebrik ederim sizi
nice yılar yağız'a,
hangi siteden aldınız bu konseptin çıktılarını ?
bana bukonuda yardımcı olursanız çok sevinirim,7-02 oğlumun yaş gunu ve bende bu tür bir organızayon yapmak istiyorum ama nasıl olacak bilemiyorum
ciler.ser@gmail.com

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

merhaba, herhangi bir siteden almadım çıktıları buradaki dizaynların hepsi bana ait. sadece görselleri filmin sitesinden alıp onları farklı tasarımlarda kullandım. Nasıl bir yadıma ihtiyacınız var mesela ?

Adsız dedi ki...

oğlum için cars konseptli doğum günü aksesuarları ararken sizin bloğunuza rastladım. yaptıklarınız gerçekten harika.yalnız küçük biyerde yaşıyorum ve keçe bulamadım o keseleri başka neden yapabilirim. yardım ederseniz sevinirim

tubanne dedi ki...

Merhaba,sitenizi arkadaşınız Şeyda önerdi,özellikle d.günü postunuzun linkini yolladı:)Çok güzel olmuş ,ellerinize sağlık:)Ben de bu sene oğluma 1. yaş d.günü için vosvos konseptli hazırladım.Çok keyifli işler bunlar,sevgiler:)

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

keseleri keçe yerine kırmızı kumastan da rahatlıkla yapabilirsiniz. Uzerındeki gözleri de yine kumastan yapma şansınız olabilir.

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

tuba begendiğine çok sevindim, şeyda'ya önerdiği için teşekkür edeceğim :)

zeynep yağız dedi ki...

ne diyim ellerine sağlık... süpersin... :)

Adsız dedi ki...

bayıldımmmmm!!! benim oğlum kadar müdavimi yoktur arabaların :)) yarın oğlumun doğum günü,bense bugün rastladım bloğunuza.yetiştirebildiğim kadarını yapcam :)) teşekkürler..

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

İnşallah yetişir :) Özellikle çöp torbasından pist yapımı çok kolay hiç zamanınızı almayacaktır.

Adsız dedi ki...

ellerine saglık cok guzel olmus.davetiyeyi nasıl yaptın onu anlayamadım sadece anlatırsan cok sevinirim

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

merhaba, davetiyenin yazısız halini zaten paylaştım. bu görseli power point sayfasına alıp üzerine istediğiniz yazıyı yazabilirsiniz. tabi power point kullanmayı bilmiyorsanız kolay olmayacaktır, bilen birinden destek isteyebilirsiniz. sevgiler, zeynep

love and smile dedi ki...

Harika.. bıdığım büyüyünce bu bilgileri kullanabilirim :)

Adsız dedi ki...

Çok güzel bi çalışma olmuş evdeki Yazıcı'dan basılabilir diyorlar foto baskısı yapan yazıcımı yoksa normal renkli yazıcıdanda çıkar mı ve büyüklükleri nasıl ayarlıyoruz üzerindeki yazılar nasıl silinir yardımcı olursanız çok sevinirim

Zeynep Girgin dedi ki...

Evde veya işte renkli yazıcı olan heryerden çıktıları alabilirsiniz. Sadece seçeceğiniz A4 kağıdın gramajı ağır kağıt olmasına dikkat edin normal A4 kağıtlar çok ince olacaktır. Paylaştığım görselleri masa üstüne kaydedip daha sonra power point dosyasında büyüklüklerini ayarlayabilirsiniz. Hangi yazının silinmesinden bahsettiniz anlayamadım. Resımlerde yazı yok ?

Adsız dedi ki...

Çok teşekkür ederim cevabınız için bazen resimlerde yazı oluyo onu nasıl silip etiketin üzerine kendi yazımızı yazabilirim diye sormuştum siz zaten boş görsellerinde eklemişsiniz çok teşekkürler

Adsız dedi ki...

merhba
Gerçekten bayıldımm.. Emeğinize sağlık.Çok güzel fikirler edindim.:)

Adsız dedi ki...

gerçekten harıka şeyler ypmışsınız sızden esınlenerek çok guzel şeyler yptım oğlumun doğumgunune bizim için cok yararlı oldu teşekkurler

Adsız dedi ki...

Mrhaba yaptıklarınız cok güzel ellerinize saglık oglumun ilk yas günü için düşünüyordun bu konsepti ve sizin blogunuza rastladım iyikide rastlamısım cok tesekkürler

arzu dedi ki...

hepsi çok güzel olmuş,ellerinize sağlık.Vermiş olduğunuz taslakları kullanarak oğluma muhteşem doğumgünü yapmama yardımcı oldunuz.Emeğinizi ve fikrinizi paylaştığınız için çok çoook teşekkürler.

SEÇİL TOP dedi ki...

ZEYNEP HNM MERHABALAR, YAPTIKLARINIZ GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL VE BEN DE YAPMA ÇABASI İÇERSİNDEYİM. YAPMIŞ OLDUĞUNUZ KAĞIT SÜSLEMELERİ NORMAL A4 KAĞIDINA MI YOKSA DAHA KALIN KARTONLARA MI ÇIKTI ALIYORSUNUZ. BİR DE ÇIKTILARI NORMAL KENDİ BÜNYENİZDEKİ STANDART RENKLİ YAZICILARDAN MI ALIYORSUNUZ YOKSA MATBAA DAN MI ÇIKARTTIRIYORSUNUZ. YANİ ÇIKTI KALİTELERİNİZ ÇOK GÜZEL. ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER :)

Şerife Duyar dedi ki...

sonunda benım gıbı bole seylerle ugrasmayı seven bır bayan bulabıldım .. cok mutluyumm :D el ıslerın ve yaptıklarında dahısın tum basarıların ıcın tebrık eder bana da bole bır fırsat sundugun ıcın tesekkur ederım :D

Zeynep Girgin dedi ki...

Rica ederim :) Takibin için ben teşekkür ederim Şerife.

esra dedi ki...

harika :)) ellerinize sağlık yaratıcılıkta sınır tanımıyorsunuz bu süper bi durum bende de vardır biraz :)) abartmak iyidir ;))

Aysun kılıç dedi ki...

Merhaba zeynep hanım yaptıgınız seyler o kadar guzel ki size hayran oldum ellerinize emeğinize saglık ama ben angry bird teması ararken sızı buldum ve bı baktım ki o tema blogtan sılınmış sanırım tekrar yukleme gıbı bı şansınız varmı var sa rıca etsem yuklermısınız yoksada canınız saolsun kolay gelsin teşekkürler

Adsız dedi ki...

merhaba ben de oğluma 2 yaş için cars konseptinizden yapmak istiyorum..su şişeleri için bir format var mıdır sizde micky Mouse da olduğu gibi..teşekkürler..

ayşenur dedi ki...

Ellerinize sağlık süper olmuş hepsi:)

Arzu'nun Sayfası dedi ki...

Merhaba Zeynep hanim bir teyze olarak yegeninize yaptiklarinizi hayranlikla takdir ettim.Emeginize saglik Yagiz cok sansli:).Bende haftasonu oglumun 4 yas partisini bu konseptle hazirladim.sizden esinlendim ve paylastiginiz sablonlardan cok faydalandim.Hem cok tesekkur ediyorum hem de helallik almak istiyorum.Cok saolun

Zeynep Girgin dedi ki...

Arzu merhaba, işe yaramasına çok sevindim resim paylaşırsan çok mutlu olurum. Sevgiler, Zeynep