Yılbaşı Kapı Süsü Yapımı



Sprey boyanın benimle imtihanının bittiğini sananlar fena halde yanılıyor.Yılbaşı bitene kadar sprey boyayı bitirmek bana farz oldu :) Uzun süredir elimde olan ve nasıl süsleyeceğime karar veremediğim beyaz strafor köpüğü yine 'evdeki malzemeler' ile süslemeye karar verdim...



Hobi dükkanlarında, Eminönünde yada büyük kırtasiyelerde çeşitli boy ve şekillerde straforlar bulmak mümkün.

Ben straforu yünle sardım, kurdele bağladım, keçe taktım ama yok bir türlü istediğim şekilde birşey çıkmadı ortaya. O yüzden işin biraz kolayına kaçıp sprey boya ile bir güzel boyadım :) Köpük olduğu için boyandığında bazı yerleri hafif hafif eridi ama bu kesinlikle çok daha güzel durmasını sağladı, oluşan pürüzler ayrı birhava kattı.
Herkesin evinde olan malzemeleri kullanmak istiyorum çünkü bende internetten birşey araştırdığımda bulması zor olan malzemelerle karşılaşınca hevesim kaçıyor. Sanırım herkesin evinde bir paket makarna vardır :) Yoksa bile hepimize bir market kadar uzaklıktadır. Fiyonk makarna şekli itibariyle boyandığında çok şık durdu, şiddetle tavsiye ediyorum.
Fiyon makarnaların ortalarında delik oluyor bu deliklere ip geçirip uzun bir şerit makarna dizisi elde etmek mümkün. İpi iğne ile geçirmek mümkün olmadığı için el ile geçirmek biraz zamanınızı alabilir.
İpiyle beraber boyanmış makarna dizisi. Bunu birçok yerde kullanabilirsiniz. Uzun bir şerit yapıp yeniyıl ağacınızın etrafına da sarabilirsiniz.
Daha bağımsız çalışmalar için ipe geçirilmemiş makarnaları da kullanabilirsiniz.

Boyandıktan sonra makarnadan çok altın rengi kurdelelere benziyorlar, inanılmaz bir değişim.
İsterseniz ipe sarılmış makarnaları straforun etrafına sarıp bağlayabilir ve bu şekilde kapı süsünüzü oluşturabilirsiniz.
Silikon tabancanız varsa ve makarnaları kullanarak daha yoğun bir süsleme yapmak isterseniz o zaman makarnaları tek tek yapıştırma yoluna gidebilirsiniz.
Şu an için kendisini kapıya asmaya kıyamadım, iki kere hırsız giren evimde kapının üzerindeki süsüm ne kadar güvenli olur bilemedim :) Bu yüzden şimdilik evin içinde kullanmaya karar verdim.  Kapı süsünün yanındaki diğer süslemeler için BURAYA  ve BURAYA tıkla :)
Sprey boyanın kurumasını beklemek haricinde 15 dakika da hazırlayabileceğiniz bir kapı süsü tarifi verdim size :) Eğer tercih ederseniz kurdele, keçe ve başka aksesuarlar ile renklendirebilirsiniz.

Keşke videolu anlatımları olsaydı diyenler buraya tıklayarak uzman tv için çektiğimiz 'evde yılbaşı süsü yapımı' serisini izleyebilirler :)



1 yorum:

Adsız dedi ki...

mükemmelsinnnn :)