Yılbaşı kapı süsü yapımı


Makarnadan tarifini verdiğim yılbaşı kapı süsü nün yapımı tıpkı malzemesi makarnanın pişirilmesi kadar kolaydı. Ama yılbaşı denilince şöyle renkli cıvıl cıvıl bir kapı süsü de yapmalı deyip yünlerle kırmızı yeşil bir kapı süsü yapmaya karar verdim. 
Kapı süsünün ana malzemesi olan çiçekleri yün ile yaptım. Hatta ilk yapım aşaması aynı ponpon yapımında ki gibi aradaki tek fark elimize sardığımız ve ortasını bağlayıp düğümlediğimiz yünü bu şekilde bırakacağız.
Düğüm atmak ve ortasını güzel bir şekilde bağlayabilmek için yünü elinizden sıyırabilirsiniz. Elinizdeyken sarmak biraz daha zor olabilir.
Yapımında hem kırmızı hem de yeşil yün kullandım.
Aslında ikinci bir kapı süsü yapmamı istememin diğer sebebi de herkesin kapı süsü yapımı için strafor bulma şansı olmama ihtimali idi. Bu yüzden kapı süsünün iskeletini kablodan yaptım, sizler için bir alternatif olabilir. Önce istediğiniz boyuta göre kablo ile bir daire yapıp daha sonra başka bir kablo ile etrafını sarıp sağlamlaştırabilirsiniz. 
Hareketli parçaları sevdiğim için ortasına ayrıca ceviz ve yılbaşı süsünden sallanan bir sarkaç yaptım.
Cevizi yemenin haricinde mücevher kutusu falan derken birçok yerde kullandığım malumunuz. Bu seferde cevize tel ile asma aparatı takarak yılbaşı topu şeklinde bir aksesuar haline getirdim.
Üzerine de sprey boyayı sıkınca muhteşem oldu :) zincir geçirip boynuna asıp harika bir kolye olarak bile kullanabilirsin yılbaşı akşamı.
Hazırladığım yün çiçekleri silikon tabancası ile telin etrafına bir kırmızı bir yeşil şeklinde yapıştırdım.
Daha sonra altın renk simli makara ipini uzun uzun kesip gelişi güzel yün çiçeklerin üzerine yerleştirdim. Amacım biraz hareket katmaktı.Daha sonra yine makaradan kısa kısa parçalar kesip  her yünün arasını bağladığım böylece dağınık duran makara iplerini kapı süsüne sabitleştirdim.
Her yünün ortasına tırnak cilası ile küçük bir fırça darbesi yapıp kırmızı yünlere sarı sim yeşil yünlere ise altın rengi sim döktüm. Tırnak cilası yüne yapışmalarına ve kuruyunca dökülmemelerine yardımcı oldu.
Simler ve dağınık halde üzerine bağladığım simli ip hem hareketli hemde ışıl ışıl bir görüntü kattı.
 Rengarenk kapı süsünüzün yılbaşınıza renk katacağına eminim.

Keşke videolu anlatımları olsaydı diyenler buraya tıklayarak uzman tv için çektiğimiz 'evde yılbaşı süsü yapımı' serisini izleyebilirler :)


2 yorum:

Köpük dedi ki...

çok güzel bir fikir.

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

teşekkürler :)