Yılbaşı Masası Süslemesi

Aslında yazı başlığı 'Sprey boyanın Zeynep ile imtihanı ' olmalıydı :) Yılbaşı masamın dekorasyonu için evin yakınlarındaki nalburiyede buldum yine kendimi.En sevdiğim an ise bir şeyleri alırken 'ne için kullanacaksın abla' diye sorulması. Sprey boya lazım evdeki narı boyuyacağım, elektrik bandı lazım lambaya yarış pisti yapacağım diyemediğim için dekorasyon diyorum kısaca o da beni anladı sanırım pek üzerime gelmiyor :) Yılbaşı masanıza dekorasyon renklerinize göre değişik ve güzel aksesuarlar yapabilirsiniz.

Altın rengi sprey boyamı alır almaz eve koştum allah ne verdiyse boyadım diyebiliriz :) Boyama işlemi için gözünüze hoş gelen ve güzel bir kompozisyon oluşturabileceğiniz malzemeleri kullanın. Ben öncelikle nar ile başladım.

Sadece bir gece için boşuna para verip dünya kadar aksesuar almak sonra 11 ay boyunca hepsini bir kutuya koyup kaldırmak bana çok saçma geliyor. Ayrıca yılbaşı için kullanılan dore, gümüş gibi iddialı renkler günlük hayatta tarzınız da olmayabilir bu yüzden almaktansa yapmak çok daha mantıklı..Sanırım misafirleriniz sprey boya ile boyanmış bu narın gerçek bir nar olduğunu anlayamazlar :)
Ailem İzmir'de hatta Çeşme'de yaşıyor.İstanbul'da ne zaman Çeşme'de büyüdüm desem kıskançlık dolu bakışlara mağruz kalıyorum :) Neyse geçen gün annemden kargo geldi, herkesin annesi ıspanaklı börek yollar benim annem Çeşme'deki bütün kozalakları yollamış sağolsun :) Taş, deniz kabuğu vs. de vardı..İstanbul'da kozalak yok mu ? Var ama bunlar kadar muntazam değil :) Resimdeki gibi büyük bir kozalağın tepe kısımlarını kırarak düz hale getirdim, kozalağı ters çevirdiğimde ise o kadar muntazam bir boşluk vardı ki, 'beni mumluk yap' diye fısıldadı :)

Taa Çeşmelerden gelmiş kırılır mı ricası ! Bende hemen mumluk yaptım onu, sprey boya ile doğal dokusunu tamamiyle bozmadan kendi rengini de bırakarak çok hafif boyadım.İçine evdeki minik mumlardan koydum. Uyumlu olması için mumuda sprey boya ile boyadım :) Bu boyama işlemelerinin hepsini balkonda yaptım tabi ki, evin içerisinde riskli olabilir.
Kargodan çıkan çeşit çeşit irili ufaklı kozalaklardan biri de resimdeki gibiydi, upuzun ve dümdüz...Ne olmak istediğini fısıldamadığı için beni biraz düşündürdü ! Sonra en uç kısmına tel geçirmeyi başarınca yapacağım bir aksesuara süs olur diye tamamiyle boyadım kendisini.

Altın ve kırmızı sicimler kullanarak kozalakları asmak için uzun bir aksesuar yaptım. Bunun en uç kısmına da ucunda telden çengeli olan düz kozalağı ekledim, çok şık durdu. Bu arada sprey boyadan el ve tırnaklarım da nasibini aldı ama yıkayınca çıkıyor korkmayın.

Bu uzun süsün alt kısmına iki tane kozalak bağladım ve sadece üst kısımlarını sprey boya ile boyadım. Diğer taraflarını doğal bıraktım.
Bol kozalaklı ve spreyli yeniyıl süsleri :)

Uzun süsü yılbaşı ağacının yakınlarındaki kapıya astım beraber güzel bir kompozisyon oluşturdular.

Sonra evde her zaman olan malzemeler ile ne yapılabilir diye düşündüm. Dolapta her zaman bir yoğurt kabı vardır sanırım :) Yoğurt kabını kozalaklar ile doldurdum ve sonra balkonda hiç boş yer bırakmadan spreyledim..

Yoğurt kabı çok şık bir masa süsüne dönüştü.

Sanırım favorim nar oldu, gerçek nar olduğunu anlamak mümkün değil. Bozulma ve yumuşama ihtimaline karşı yılbaşı yemeğinizden bir yada iki gün önce yapmanızı tavsiye ederim. Yanındaki minik kavanozun içine de mum koyabilirsiniz. O da bir zamanlar turşu kavanozu idi :)

Hepsini masanın ortasında koyduğunuzda güzel ve şık bir süsleme oluşacaktır.

Kozalaklar ve yılbaşı süsleri ile daha birçok masa dekorasyonu oluşturabilirsiniz. Masa süslemede çiçek tercih edecekseniz bunları sehpalarınızın üzerinde de kullanabilirsiniz.



12 yorum:

Adsız dedi ki...

Boyanan narları ağacamı astın? ağır gelmediler mi?

ELMAS dedi ki...

valla süpersin Zeynepcim sen yaaa yaratıcılığına bayılıyorum yeni tasarımlarını sabırsızlıkla bekliyorum ellerine sağlık canımm...

Deniz dedi ki...


Acaba şaka mısınız? Nedir bu yaratıcılığın sırrı? ve bayıldıımm bu kadar pratik, düşük maliyetlive bir o kadar da şık bir çalışma, o masada içmek istesem ,sanki o spreyle beni de masaya uydurursunuz gibi geeldi:)

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

Sevgili Adsız, narları gördüğün gibi masanın üstüne koydum, ağaç için ağır olurlar güzel tespit !

Sevgili Elmas ve Deniz yorumlarınız için teşekkürler, sanırım sadece evde var olan malzemelerle yemek tarifi verenler gibi evde varolan malzemelerle dekorasyon önerileri vermeye çalışıyorum :)

Adsız dedi ki...

Canım benim,tabi ki orada da kozalak var ,ama insan kesilen ağaç dalları ile onları yollarda görünce toplamadan yapamıyor.Aslında çok güzel kapı süsleride yapılabilir,Farklı renkler ve simli ojelerle sadece yılbaşı değil sürekli kullanılacak objeler yapılabilir.Ayrıca bu kozalak yapraklarından çiçekler yapılıyor hatta peçetelikler.Bundan sonra eminim bütün arkadaşlarının gözleri çam ağaçlarında olacak.Öpüldün:))))

denislis dedi ki...

evde oturup canım sıkılıyor diyenlere sizden sonra inanmam!! beni hayran bıraktınız..

Esra GİRGİN dedi ki...

Bayıldımm, harikasın ....

Adsız dedi ki...

kendi kendime dövünüyorum neden daha önce bu bloga rastlamadım diye gerçekten harika...söyleyecek söz bulamıyorum :)

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

geç olsun güç olmasın :) beğendiğinize sevindim :)

Özge dedi ki...

Merhaba, blogunuza bayıldım.. Oldukça etkileyici bir hayal gücünüz var :) Benim sormak istediğim ise sprey boya ile boyanan ürünlerin boyası daha sonra masa örtüsüne ya da başka bir yere bulaşmıyor mu? Bir de bu sprey boyayı nereden temin edebilirim? İstanbul'da şurası gibi bir tarfiten ziyade satan yerlerin niteliğini söylerseniz İzmir'den ben de temin edebilirim :)

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

Ozge merhaba, kuruduktan sonra hiçbir yere bulaşma ihtimali yok endişen olmasın. Ben evin yakınlarındaki nalburdan aldım sprey boyayı. Boya malzemeleri satan yerlerden temin edebilirsin. Sevgiler, Zeynep

Nesrin dedi ki...

Elinize sağlık, hepsi birbirinden güzel olmuş. Her sene heves ediyorum bir türlü yapamıyorum, bakalım bu sene ne olacak :)