Angrybirds bere yapımı


Bu seferki projenin teması son yılların büyük fenomeni, büyük küçük herkesin bağımlılık ile oynadığı 'angrybirds'.Özellikle Yağız bu karakteri çok sevdiği için ona polardan bir bere diktim.
Hayatımda ilke defa polardan bere diktiğim için başlarda biraz emin olamadım ama pek fena olmadı :) Şapkanın önündeki karakteri oluşturan şekillerin yapımında ise keçe kullandım.
Sanırım ölçme biçme işleri beni en çok zorlayan tarafı. Özellikle Yağız yakınlarda olmadığı için kafa ölçüsünü göz kararı aldım. Bir dergi kağıdına şablonumu çizip bunun üzerinden kesim be dikme işlemini yaptım.
Kırmızı poları İzmir'e gittiğimde bir kumaşçıdan aldım. Büyük kumaşçılarda rengarenk polarlar bulabilirsiniz. Şablonun üzerinden iki adet parça kestim ve toplu iğne yardımı ile iki parçayı birleştirdim.
Toplu iğneleri dikme payını ayırarak teğellemiştim ve iğnelerin yolunu takip ederek iki parçayı diktim.Daha sonra ters yüz ederek dikiş payı olan kısmı berenin içinde bıraktım.

Dikiş izi olan kısım berenin ön yüzü oldu. Daha sonra berenin çapı kadar bir şerit keserek bunu alt kısma resimde gördüğünüz gibi iğne yardımı ile teğelledim. Daha sonra uç kısımları çok hafif içe doğru kıvırarak bu ek şeridi berenin altına el dikişi ile diktim. Belki makina ile de yapılabilirdi ama el ile dikmek bana çok daha kolay ve pratik geldi.
   
Gagasını üç boyutlu yapmak istedim ne de olsa duvarları yıkıp, heryeri yerle bir etmesinin sırrı gagasında saklı :) Kestiğim üçgen şeklindeki iki keçe parçasını önce birbirine diktim daha sonra da içini boncuk elyaf ile doldurdum.

Her şeyiyle minik bir kopya olmalıydı bu bere o yüzden kuyruk detayını da atlamadım. Gelişi güzel pek de ölçmeden kestiğim değişik boyda siyah keçe parçalarını uçlarından birleştirerek diktim.

Daha sonra bu parçaları berenin arka kısmına dikişi belli olmayacak şekilde ekledim.

Herşeyiyle minik bir kopya olması gerekiyorsa ibik şarttı :) Bere yapımı için kestiğim parçalardan artan bir şerit keçeyi iki üç kıvrımlı dikerek oluşturduğum ibiği de şapkanın en üst kısmına yine belli olmayan bir dikişle ekledim.

Üç boyutlu olarak doldurduğum gagayı da bereye sonradan diktim.
Yağız beresini çok sevdi :)
Kendisi de heryeri talan eden bir angrybird olduğu için bereyi çok güzel taşıdı :)


3 yorum:

denislis dedi ki...

ölçüsüz, provasız sadece hayalgözüyle harikalar yaratıyorsun ;) seni seviyoruz!!!

Deniz dedi ki...

Bayıldım zeynep, Harika olmuşş

elmasmagicraft dedi ki...

harika çocukları mutlu etmenin yolunu biliyorsun sen güzelim ;)