Bileklik yapımı

İnsan dışarıda gördüğü şeyleri kendi yapmaya başlayınca hazır birşeyler almak dünyanın en zor şeyi haline geliyor. Buna bu kadar para verilir mi bunun malzemesi ne kadar tutar falan derken benim beğenip birşeyler almam imkansız hale geldi zaman içerisinde. Heryerde satılan rengarenk bilekleri de yapma girişimim de buradan doğdu.

Bileklik yapma dersinin sevgili Ceren'den aldım , bu işte doktora yapmış birisidir kendisi :) Ceren'den öğrendiğim teknik sonra biraz da kendi haya gücümle farklı model ve renklerde cıvıl cıvıl bileklikler yaptım.
Her zamanki gibi ilk durağım Eminönüydü :) Rengarenk ipler aldım, sağ taraftaki renkli ipler paraşüt ipi olarak satılıyor, çok sağlamlar bunları metre ile almak mümkün. Sonra sol taraftaki gibi altın rengi demirler ve boncuklar aldım. Ayrıca fosforlu pembe ve yeşil mumlu ip aldım.
Mevlana figürü yine eminönünden ama neredeyse iki sene önce almıştım, çok beğenmiştim ve bunu kullanacağım gün gelir demiştim :) Eğer bu tarz figürler ile bilekliği yapacaksanız ucundaki halkalardan bilekliğe başlayacaksınız. Dört tane ipin sağ ve sol tarafındakiler aktif olarak örgüyü yapanlar ortadaki ipler ise hacime yardımcı oluyor ve hep sabit kalıyorlar.
Bu bileklikte makrome ipi kullandım, daha kalın olduğu için yapılan işlemleri anlaması daha kolay olacaktır.
Kurumsal kölelikten olsa gerek şekilsiz şemasız anlatım anlatım gibi gelmiyor bana. Resime baktığınızda iplerin harektlerini çok net olarak göreceksiniz. Soldaki(1 numara) ip ortadaki iplerin üzerinden sağ tarafa geçiyor, sağdaki ip ise (2 numara) 1 numaranın ve ortadaki iplerin altından geçerek sol tarafa çıkıyor. Anlatımı karışık ama denerseniz göreceksiniz ki yapımı çok kolay.


Püf noktalardan biri ipi sıkı tutup düğümleri çok kuvvetli sıkmak; bu bilekliğin sert ve muntazam olmasını sağlayacaktır. Bitirmek istediğinizde ise ortadaki ipleri bırakarak kenardaki ipleri kesebilir ve sonra kestiğiniz ipleri çakmak yardımı ile yakabilirsiniz. Böylece yanıp yapışan ip bilekliğin çözülmesine engel olacaktır.
Bilekliğimiz bittikten sonra bu sefer kapama-açma işine yarayan bileğin iç tarafına gelen kısmı yapacağız.Burada da tıpkı bilekliği örme işleminde yaptığımız işlemi uygulayacağız tek fark ortadaki iki ipin bilekliğin sapları olan ipler olması.
Resimde çok daha net anlayabilirsiniz. Bilekliğin üzerinden onu iskelet alarak daha küçük olan açma-kapama aparatını yapıyoruz.


Bu kısmın uzun olmasına gerek yok, üç dört boğum olması yeterli olacaktır. Bu kısmı bitirdikten sonra bileğinize takip en uygun uzunluğu belirleyip bilekliğinizin uzun saplarını buna göre kesebilirsiniz.İp kalın olduğu için uçlara boncuk takamadım bu yüzden sadece düğüm attım ve sonra düğümlerin ucunu yaktım.
Böylece her yerde satılan aynı bilekleri takmak zorunda kalmayıp kendi beğendiğiniz ve hoşunuza giden uçlar ile kendi tasarımlarınızı yaratabilirsiniz.
Ben her zaman olduğu gibi kendime ait farklı şeyler kattım bilekliklere, deneme-yanılma ile farklı desen ve modeller çıktı ortaya. Onları da bu yazımda okuyabilirsiniz.

Bunlar da bileklik hediye çekilişinde hediye ettiğim bileklikler. Bu set üzerinde çalışırken daha soft renkleri kullanmayı tercih ettim.




29 yorum:

Olmadı Baştan dedi ki...

Vaktim olsa yapardım hemde alaaasını ama malesef vakit yok ki :( ama cok güzel görünüyorlar bayıldım :) evlendikten sonra bakıcaz inşallah :) ha ama sen yapıp hediye etmek istersen seve seve takarım :P

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

benimde zamanım yok ama zaman yaratılabilen birşey sanırım. sabah 5.45'de kalkıp akşam eve 7.30'da gelebiliyorum ve bunlar ancak arada derede hayattan kopardığım zamanlarda oluyor. Ama bu tempodan daha yoğunsan sana bir tane hediye yaparım söz.

Deniz dedi ki...

Her yaz tatilde birsürü para verip aldığım bileklikleri düşününce üzüldüm valla,Bunlara bayıldım ve en kısa zamanda malzeme alıp deniycem,ellerine sağlık canım

ISIL OZKAN dedi ki...

Muhteşem gözüküyorlar rengarenk:)

zeynep yağız dedi ki...

Adaşım eline sağlık... ortaokul dönemlerinde öğrendiğim makrome örgüsününden bileklikleri ben de bu yaz renk renk örerek taktım... ama bunu nasıl yaptıklarını çözememiştim... çok teşekkürler... ellerine sağlık, hepsi harika olmuşlar :)

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

zeynep hem adaşız hem soyadın benim bitanecik yiğenimin adı :) yazın çok güzel bileklikler yapacağına eminim ayrıca yanık tende fosforlu renkler ile harika duracaklarına eminim.

Teslime A. dedi ki...

harikalar üretmişsin bu paraşüt iği dediğin ipleri nereden bulduğunu yazarmısın lütfen bir trülü bulamadım ben bu ipleri her yerde mumlu ip var onunlada örmek zor eskiden makrome iplerle yapardk bunları fakat paraşüt ipleri daha pratik geldi daha kalınca makrome iplere göre yeni deneyimlerinle görüşmek üzere ;)

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

teşekkürler :) paraşüt iplerini eminönünden almıştım,sanırım onları ancak çok çeşitli iplik vs satan yerlerde bulmak mümkün olacaktır.

Adsız dedi ki...

çok güzeller !. Ben birsürü bileklik yaptım ama böylesi çok güzel daha değişik ! Hemen deneyeceğim . ama malzemelerin çeşitlerini mesela ipin ve kullanacağımız ucun çeşidini yazar mısınız ? Bide öğrenirseniz daha farklı çeşitler de paylaşır mısınız ?

Teslime A. dedi ki...

Teşekkürler artık İstanbul'da yaşamadığım ıçin eminönü olayı içimi cızlatdı özlemişim demekki neyse.Tuhafiye v.b. araştırayım o halde

Adsız dedi ki...

ne gibi kolye uçları almak gerekiyor ? ya da ipin türü ne ? ha bi de farklı çeşitler biliyorsanız yazar mısınız ? Ben ded bileklik yapıyorum ama bu kadar güzel değiller ...

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

Uçlar için özel bir isim veremem şöyleki iki ucunda halka olan herseyı bıleklık malzemesı olarak kullanabilirsin. aldığım rengarenk ipler 'paraşüt ipi' olarak satılıyor çok ama çok ağlamlar ve çok canlı renkleri oluyor bunları eminönünden temin edebilirsin. Fosforlu sarı ve pembe ipleri mumlu ip olarak kullandım fakat ben mumlu iptense paraşüt ipini tercih ederim. Makrome ipi ise kahverengi bileklikte kullandığım iptir, o da paraşüt ipine göre kalın olabiliyor.

gizem dedi ki...

zeynep bunlar muhteşem harikanın ötesi tam bileklik yapıyım derken sen çıktın herkes yaptığım bilezikleri çok beğendi bende senin bu fikirlerini anlattım bayıldılar ellerine sağlık başka bildiğin bir bileklik varsa yapılışını anlat seni bekliyorum:)

zeynep harikalar diyarinda dedi ki...

Gizem merhaba, beğendiğine çok sevindim :) farklı modeller buldukça güncellemeye devam edeceğim söz :)

Adsız dedi ki...

ya bu bileklikler çok güzel ama ben ilk adımı anlayamadım :((((( bu yüzden yapamıyorum :....((((((((

Adsız dedi ki...

çok hoşlar... ama ben şeyi anlamadım. Mevlana figürlü uçta ipi ilk olarak nasıl taktınız ?
Ayrıca farklı modeller bulursanız paylaşır mısınız? Hepsi birbirinden güzel!

Deniz Bakır dedi ki...

gerçekten deneyince oluyor yaptım :)) teşekkürler

Deniz Bakır dedi ki...

gerçekten deneyince oluyor yaptım :)) teşekkürler.

Adsız dedi ki...

yaptığın bileklikler çok güzel ve ilham verici söylemeden edemedim :) ama ben bu iplerin fiyatlarınıda öğrenmek istiyorum.. hazırlıklı çıkmak lazım çarşıya :)

Enes Sürü dedi ki...

eminönünde nerde tam olarak bayadır bende araştırıyorum ama bulamadım paraşüt ipi yardımcı olursan sevinirim .

Adsız dedi ki...

Bunlara Çok ihtiyaçım vardı.. Hemen yapıcam tatilde değişik değişik kullanarak tarz yaparım :) bayıldım mmmmm

gezgin dedi ki...

yakında düğünüm var. sitenizden çok ilham aldım. bu bilekliklerden de kınada kızlara dağıtmayı düşünüyorum. bahsettiğiniz iplerden aldım ve denedim. sonuç: tam istediğim gibi! çok teşekkürler :)

Zeynep Girgin dedi ki...

İşe yaradığına çok sevindim :) Şimdiden mutluluklar @ Gezgin

MORLU MUTFAK dedi ki...

Çok güzeller.. Kesinlikle denemek istiyorum...

Adsız dedi ki...

Merhabalar Zeynep abla =) arkadaşlarımla bileklik yapıp satıyoruz da biz adını bilmediğim bir lastik türünden yapıyoruz . Fakat yaptığın bileklikleri çok beğendim . Bir sitede bu ipin aynısından gördüm ve adını sordum saten kordon dedi . Bulunduğumuz bölgedeki her yere sordum fakat bulamadım. Paraşüt ipi adını ilk defa senden duydum onu araştıracağım şimdi buralarda. Eğer ipi bulup da yapabilirsem satmaya kıyamam hep kendim takarım :D Bileklik işinden vazgeçer kendime yaparım yani :D Çok güzel yapıyorsun devamını bekliyoruz =))

Adsız dedi ki...

Merhaba, bloğunuzu 3 kez okudum. 3'ünde de çok beğenerek okudum :)Modellerinizi çok beğendim. Şimdi annemle birlikte paraşüt iplerinden almaya gidiyoruz. :D Size bir sorum olacak; açma kapama yerlerinin nasıl yapıldığını resimlerle anlatabilir misiniz? :))

Adsız dedi ki...

Merhaba, bu bilekliklere sizin sitenizde cok baktim ama ipi bulamamistim sonra kizilayda bu iplerden bulunca bende yaptim gercekten cok guzel oldu tesekkurler :)

Adsız dedi ki...

Harikaaaa yaaa bende istiyorummmmm :)

ada dedi ki...

Sukubidu ipini nerden bulurum